Ons telefoonteam is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 10-17 uur, +31 85 40 10 136.

Veel gestelde vragen

Op deze pagina beantwoorden wij uw veel gestelde vragen.

Hoe kan ik bestellen?

Het bestellen gaat heel eenvoudig via de volgende stappen:

1. Kies uw product(en) Gebruik het menu aan de bovenzijde van de webpagina om snel naar de productcategorie te navigeren en plaats daar de gewenste producten in het winkelwagentje. U kunt het aantal dat u wilt bestellen eenvoudig in het winkelwagentje aanpassen. Ook kunt u een verkeerde gekozen product eenvoudig met één klik uit het winkelwagentje verwijderen.

2. Ga naar afrekenen. Klik op de knop afrekenen. In een aantal duidelijke stappen wordt u door het afrekenen geleid.

3. Vul het factuuradres in. We gebruiken het factuuradres voor de tenaamstelling van de factuur. Indien het afleveradres identiek aan het factuuradres is hoeft u geen afleveradres in te vullen.

4. Kies betaalmethode Wij bieden u een hele lijst van betaalmogelijkheden aan. Kies uw voorkeur.

5. Kies verzendmethode Afhankelijk van het land van bestemming bieden wij u één of meer verzendmogelijkheden aan. Kies uw voorkeur.

6. Controleer en bevestig uw bestelling! Controleer nog eens wat u allemaal heeft ingevoerd. Als er iets verkeerd is corrigeert u dit. Daarna maakt u uw bestelling definitief.

7. Controleer de voortgang uw bestelling. U ontvangt per email een bestelbevestiging met een link om in te loggen en uw bestelling te bekijken.

Kan ik een offerte aanvragen?

Jazeker, het mogelijk om een offerte aan te vragen. Indien u voor een speciaal project een grote bestelling nodig heeft kunt u de bestelling aan ons aanleveren en wij zullen uw offerte aanvraag beoordelen op geschiktheid.


Welke betaalmogelijkheden heb ik?

De betaalmethoden die Labelwinkel u aanbiedt is een lange lijst die u hieronder kunt raadplegen.

  • MisterCash - online betalen (via MultiSafepay)
  • Zelf overmaken naar onze KBC bankrekening
  • PayPal - online betalen
  • MasterCard - CreditCard betaling via MultiSafePay
  • VISA Card - CreditCard betaling via MultiSafePay
  • Op rekening - Betaling binnen 14 dagen na factuurdatum - alleen voor bedrijven nadat die zich hebben geregistreerd en per e-mail gevraagd hebben om betaling op rekening. Er wordt dan een credit check gedaan waarna u uitsluitsel ontvangt.

    Levert u ook buiten België?

    Labelwinkel België is uitsluitend geschikt voor klanten in België maar onze Nederlandse webshop levert naar de meeste landen in de EU.


    Hoelang is de garantieperiode?

    Brother geeft standaard 2 jaar Carry-In garantie op de apparaten. Voor een bepaald aantal etiketten printers bestaat de mogelijkheid een 3-jarig Onsite support abonnement bij te kopen.

    Dymo geeft op de kantoormachines een Carry-In garantie van 2 jaar die met 1 jaar verlengd wordt na registratie op www.dymo.be. Op de Rhino labelmakers geldt een Carry-In garantie van 1 jaar.

    Epson geeft een Carry-In garantie van 2 jaar.

    Leitz geeft een Carry-In garantie van 2 jaar die met 1 jaar verlengd wordt na registratie op www.leitz.be.

    Zebra geeft een Carry-In garantie van 1 jaar.


    Kunnen etiketten voorbedrukt worden?

    Nee, helaas bieden Brother en DYMO geen mogelijkheid om etiketten door een drukkerij te laten voorbedrukken.


    Ik heb een etiket nodig dat niet standaard wordt geleverd.

    Brother QL-printers en de Leitz Icon printer kunnen niet alleen voorgesneden, uitgestanste etiketten verwerken maar ook doorlopende papier of plastic tape. Hiermee kunt u eenvoudig etiketten op maat maken. Kies de breedte die past bij uw behoefte, de printer snijdt uw etiket automatisch op de benodigde lengte van de rol af.


    Wat heb ik nodig om A6 etiketten te maken?

    A6 etiketten worden veel gebruikt door vervoerders als verzendetiket, bijvoorbeeld PostNL en Bpost gebruiken voor identificatie van hun pakketten deze A6 etiketten.

    Om A6 etiketten te maken heeft u extra brede labelprinters nodig. Deze printers hebben wij van verschillende merken in ons assortiment.

    De Brother QL-1050 en QL-1060N zijn speciaal ontwikkeld om A6 etiketten (grote verzendlabels) te kunnen printen. Met een breedte van >= 102 mm passen daar brede etiketten in en met de speciale DK-11241 grote verzendlabels van 150 mm hoogte beschikt u over A6 etiketten op een rol.

    Dymo heeft als speciale brede printer de LabelWriter 4XL op de markt gebracht. Samen met de extra grote verzendetiketten heeft u een ideale printer voor PostNL en Bpost etiketten.

    Zebra levert veel grote labelprinters. De modellen die wij leveren zijn allemaal geschikt voor A6 etiketten.

    Welke etiketten moet ik bestellen voor digitale postzegels?

    Er is nog geen ondersteuning voor Brother etiketprinters in de software voor digitale postzegels. U kunt daarom met een Brother etiketprinter geen digitale postzegels afdrukken.

    Dymo heeft wel ondersteuning voor digitale postzegels. Iedere Dymo LabelWriter 400 en Dymo LabelWriter 450 printer is geschikt. PostNL stelt speciale eisen aan de juiste versie van de Dymo Label Software, dus u moet mogelijk wel uw software via de website van Dymo updaten.


    Waarom krijg ik opeens tapes met TZe code geleverd?

    Brother is bezig om een aantal zeer populaire tapes te voorzien van een nieuwe verpakking. Deze verpakking bevat veel minder plastic en krijgt de aanduiding voor eco-vriendelijk door een e achter de TZ te plaatsen. De tapes zijn dezelfde als u gewend bent, alleen de verpakking is anders. Het duurt maanden voordat de oude voorraad vervangen is door de tapes in de nieuwe verpakking. Het is daardoor mogelijk dat wij u zelfs oude en nieuwe verpakking door elkaar uitleveren. In het gebruik maakt het voor u niets uit.


    Hoe kan ik met Labelwinkel contact opnemen?

    Wij denken dat het makkelijk is om de informatie of antwoorden in onze website te vinden. Lukt het toch niet, neem dan vooral contact met ons op.


    Labelwinkel helpt u graag bij uw aankoop.

    Het Labelwinkel team

    Naar boven